vrijdag 29 maart 2013

Zelfgemaakte kruidige chocolademelk

Regelmatig komt er bij ons weer een nieuw zakje chocolademelkpoeder in huis. Heerlijk om de dag te beginnen met een warm kopje chocolademelk. Eigenlijk kun je dat ook heel goed zelf maken...dus ging ik maar eens surfen over het internet! Ik kwam tot dit recept: een kruidige chocolademelk, niet te zoet. Ook lekker als mix met koffie!

Warme kruidige chocolademelk
Wat heb je nodig voor een pot chocolademelkpoeder:
  • 3/4 cup cacao
  • 180 gram chocolade
  • 1/4 cup plus 2 el suiker
  • 1 1/2 el kaneel
  • 1 1/2 el vanille extract
  • 1 tl nootmuskaat
  • 1/2 tl kruidnagel
Snijd de chocola in kleine stukjes en maal het daarna fijn in de keukenmachine of blender. Voeg dan de overige ingrediƫnten toe en maal tot een glad mengsel.

Gebruik 2 el poeder voor een kop chocolademelk. Ik doe de melk bij de cacao en verhit daarna de beker 1,5 minuut in de magnetron. Even roeren en klaar! Je kunt ook de cacao oplossen in een scheutje heet water en vervolgens aanvullen met koude melk.
Overigens heb ik voor de mok op het plaatje 3 el poeder gebruikt en de beker 2 minuten in de magnetron gezet, deze mok is lekker groot!
Pin It!

1 opmerking:

  1. De combinatie choco met kruiden lijkt mij heerlijk!

    Fijne Paasdagen en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...