dinsdag 26 juni 2012

Foodblogevent juni- Guilty Pleasures

Op de weblog van Kelly kun je lezen over het foodblogevent van juni: een soort wedstrijd waarin je een recept opstuurt dat past bij het thema. Ik heb nog niet eerder meegedaan, maar het leek me wel heel leuk! Daarom heb ik me aan het begin van de maand al aangemeld, maar me niet gerealiseerd dat deze maand zo druk zou worden :p Gelukkig had ik pas geleden even tijd om wat lekkers te maken.

Ik ben gek op chocola en dan vooral in taarten en cake. Extra lekker vind ik het als je ook nog stukjes chocola kunt proeven, zo'n knapperig stukje in je cake :) Chocola en fruit vind ik helemaal een lekkere combinatie! Daarom heb ik deze muffins bedacht.
Chocomuffin met banaan
Wat heb je nodig voor chocomuffins met banaan (ongeveer 15 stuks):

  • 125 gram boter
  • 125 gram suiker
  • 2 eieren
  • 125 gram bloem
  • 3 tl bakpoeder
  • 2 el melk
  • 75 gram witte chocola
  • 75 gram melk of pure chocola
  • 1 banaan

Wat moet je doen:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Snijd de chocolades in kleine stukjes. Smelt vervolgens de helft van de chocola samen met alle boter in de magnetron of au bain marie.
Mix de boter met de suiker tot een smeuïg geheel, voeg dan de eieren en de melk toe.
Klop in een andere kom de banaan tot moes (ik gebruikte de mixer, werkt erg goed!) en voeg die toe aan het botermengsel. Mix even goed door en zet de mixer daarna aan de kant. Schep met een lepel/spatel de stukjes chocola door het mengsel en daarna de bloem met bakpoeder. Meng heel kort, maar zorg wel dat de bloem goed is opgenomen.
Schep het beslag in de muffinvormpjes en bak ongeveer 15 minuten in de oven of tot een satéprikker die je in het midden van het cakeje prikt, er droog uit komt.

Heerlijk met een kopje thee op de bank...even een momentje voor jezelf...of gezellig samen!

Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Ze zien er lekker uit, maar ze smaken ook heerlijk! Vooral de combinatie fruit/chocolade vind ik heel geslaagd.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me erg lekker... Bij Kelly heb ik zo veel lekkers voorbij zien komen..... die krijgt het erg moeilijk.... Jij hebt in ieder geval iets gemaakt waar jij van geniet..
    en je hebt moeders gevraagd om te proeven...
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de ingrediënten te zien denk ik dat ik dit vast
    ook heel lekker zal vinden.
    En leuk dat je altijd van die goed maakbare
    recepten hebt, daar kan ieder mens mee uit
    de voeten. Benieuwd hoe het afloopt met dit recept.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ondanks de drukke maand toch hebt meegedaan met het Foodblogevent van juni: thanks! Ik heb je Guilty Pleasure er gisteren bijgezet!

    Groetjes, Kelly

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...