dinsdag 28 augustus 2012

Snelle bami met vis

Soms heb ik helemaal geen zin of tijd om iets te koken. Dan maar iets snels wat toch voedzaam is. Laatst maakte ik deze bami met vis. Heel makkelijk, lekker en snel.

Snelle bami
Wat heb je nodig voor bami met vis (2 personen):

  • mienestjes (5-6 stuks, zie aanwijzingen op verpakking)
  • 1 zakje gedroogde kruiden voor bami
  • 1 broccoli
  • 1 ui
  • 2 visfilets (ik gebruikte schol)
  • Atjar Tjampoer
Wat moet je doen:
Kook de mie volgens de aanwijzingen op de verpakking. Wel de gedroogde kruiden in wat kokend water. Maak de broccoli schoon en snijd in kleine stukjes. Snipper de ui en fruit deze in wat olie. Voeg daarna de broccoli toe en wok de broccoli beetgaar. Voeg dan de visfilets toe en roerbak kort, het is niet erg als de visfilets kapot gaan. Roer dan de kruiden door de groenten en vis en vervolgens de mie. Verwarm niet te lang door, anders wordt de mie te zacht. Serveer met de atjar.
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. Deze combinatie zou ik nooit bedacht hebben, maar waarom niet???? Ik denk dat dit gerecht wel in de smaak zal vallen bij mijn man. Dus binnenkort: bami met vis....
    Bedankt dat ik geen lettertjes meer hoef in te typen bij jou. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He ja, een keer weer zelf bami maken. Dat is al lang geleden dat ik dat gedaan heb. Dit is wel weer een recept om te onthouden!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dat is weer een fijn recept:
    eenvoudig, lekker en voedzaam.
    Als ik de ingrediënten zo bekijk dan
    moet ik dit ook maar eens even maken.
    Lijkt me een heerlijk.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...