zondag 10 februari 2013

Knapperige wafels met maismeel

Toen ik de pandanwafels had gemaakt, was ik verrast door de knapperigheid van de wafel. Dat had ik niet verwacht! Toen dacht ik: een wafel smaakt vast ook lekker bij de warme maaltijd. Geprobeerd... en het was lekker! Inspiratie voor het recept vond ik hier.
Maiswafels
Wat heb je nodig voor ongeveer 12 wafels:

  • 1  1/4 cup bloem
  • 1 1/2 cup maismeel
  • 2 tl bakpoeder
  • 3/4 tl baking soda
  • 1/2 tl zout
  • 1 el citroensap + melk, tot 1 3/4 cup
  • 2 eieren
  • 1 el stroop
  • 4 el boter

Wat moet je doen:
Meng de bloem, maismeel, bakpoeder, baking soda en zout. Voeg dan de melk en eieren toe en mix met een garde tot een vloeibaar beslag. Voeg dan de stroop en boter toe en mix nog even goed.
Verwarm het wafelijzer en schep er ongeveer twee soeplepels beslag in. In ongeveer twee minuten zijn ze gaar en knapperig.
Serveer direct.

Tips:
  • In plaats van 4 el boter (ik gebruikte gewoon vloeibare bakboter) kun je ook twee el boter en flink wat geraspte kaas gebruiken.
  • De bloem kun je (deels) vervangen met volkoren bloem.
  • Wij aten de wafels bij een pastei. Ze zijn lekker bij elke maaltijd met veel saus, zoals chili con/sin carne, curry of gewoon soep. Of als tussendoortje met een plakje kaas.
  • Je kunt de wafels niet zo goed bewaren in een doosje, maar wel invriezen. Je kunt ze even opwarmen in het wafelijzer.
Pin It!

1 opmerking:

  1. Wat een creatief idee! Daar was ik nooit op gekomen :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...