woensdag 18 december 2013

Kookboek- De smaken van Spanje

Sinterklaas heeft mij dit jaar verrast met onder andere een prachtig kookboek van Claudia Roden:
Voorkant boek Claudia Roden
Ik heb al eens met het boek in handen gestaan, maar heb het toen, om de een of andere reden, niet gekocht. Sint weet dat soort dingen natuurlijk ;)
Het boek bevat heel veel recepten, opgedeeld naar het basisingredient: eieren bijvoorbeeld, of vis. De tapas worden ook niet vergeten en de zoetigheden, die ik in andere kookboeken wel eens mis, worden uitgebreid beschreven.
Het boek begint met een mooie beschrijving van de verschillende eetculturen in Spanje. Ook de oorsprong van de verschillen wordt besproken.
Al met al een heel mooi boek: basisgerechten, tips voor variaties en combinaties, mooie foto's, veel achtergrondinformatie...en lekker dik :P

De dag nadat we Sinterklaas vierden, ben ik gelijk de keuken in gedoken en maakte ik een heerlijke tonijnpastei,
Tonijnpastei met tonijn, paprika en ei
paprika-tomatensalade en pompoensoep.
Pompoensoep en paprika-tomatensalade op een broodje kaas
Alle recepten kwamen uit bovenstaand boek. Daarbij bakte ik een ciabatta met een mix van de Xenos. Smullen!
De pastei kregen we niet op, maar de rest van de week hebben we bijna elke dag met de lunch nog een stukje gehad. Ook koud is ie lekker.
Snelle lunch: stukje pastei en een salade
Ik ben superblij met dit boek en ga er zeker nog meer uit koken!
Pin It!

1 opmerking:

  1. Het is een prachtig boek. ook om gewoon door te lezen.
    Ik ben benieuwd naar wat je nog meer gaat maken.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...