maandag 28 mei 2012

Verjaardagsfeestje en tips

Pas geleden vierden mijn moeder en tante hun verjaardag. Ik maak de laatste jaren vaak de taart, meestal een speciale appeltaart. Ze bezoeken mijn weblog regelmatig en dit jaar vroegen ze om een andere taart: die citroenschuimtaart leek wel erg smakelijk! Ook de mexicaanse soep met maismuffins stond op het verlanglijstje.

Gelukkig was de taart in het echt net zo lekker als op het plaatje en ging de taart bijna op!
De soep had ik dit maal extra gevuld met niet alleen linzen, maar ook kikkererwten. Deze voegde ik toe na het pureren. Het resultaat was een goed vullende soep met lekkere bite :)
Mocht je eters hebben die niet van mais houden, dan kun je de mais ook weglaten, of in bakjes op tafel zetten, net als de stukjes rauwe tomaat. Zo kan iedereen mais en tomaat naar smaak toevoegen.

Dan nog een tip van een tante die een lekkere rundersalade meenam: koop een bak rundersalade en voeg daar zelf nog stukjes appel en een uitje aan toe. Zo krijg je een heel lekkere, frisse salade in een handomdraai :)

Wat zijn jouw tips voor lekker eten op een verjaardagsfeestje?
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. Tips heb ik niet.. Ik ben juist zo blij met jouw tips! Ik ben eind juli jarig en dat is niet zo gemakkelijk. Veel mensen zijn weg... Nu proberen mijn zusters de laatste jaren wel altijd te komen. Ik wil altijd iets origineels voorzetten... en die mexicaanse soep lijkt me wel wat. Ik zal het eerst eens uitproberen. Fijne dag nog en geniet van het mooie weer; je weet nooit hoe lang het duurt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik zou als tip geven: een citroenmerengue! Hij was heerlijk en ook de soep vond ik voortreffelijk.
    Fijn dat jij het kokkerellen weer op je genomen hebt voor ons feestje. Het was weer heel geslaagd!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst nog eens bedankt voor je heerlijke
    kook- en bakkunsten voor ons feestje..
    Het smaakte inderdaad net zo lekker als ik me op grond van de recepten en de foto's voorstelde.
    Ik vind jouw tips over het variëren van de ingrediënten of de mogelijkheid om zelf al dan niet iets toe te kunnen voegen wel een heel goede.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...